Regulamin FLOTA
REGULAMIN
sprzedaży bezgotówkowej paliwa oraz innych towarów i usług w sieci podmiotów działających na stacjach paliw obsługiwanych przez Program FLOTA PIEPRZYK Moc Jakość Zysk
spółki BIOESTRY sp. z o. o.
z siedzibą w Górze, na terytorium Polski
- wersja ujednolicona z 21 grudnia 2022 r. -
Podmiotem obsługującym i rozliczającym Program FLOTA PIEPRZYK Moc Jakość Zysk na rzecz podmiotów prowadzących stację paliw Grupy Pieprzyk jest spółka:
Bioestry sp. z o.o. z siedziba w Górze
ul. Wincentego Witosa 7, 56 200 Góra; wpisana przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000246714; NIP: 5010018145; REGON: 020189192;
zwana dalej Sprzedającym.
§ 1. Definicje
1. Użyte w niniejszym Regulaminie oraz Umowie określenia: a) „Klient” oznacza podmiot będący stroną Umowy; b) „Regulamin” oznacza niniejszy Regulamin;
c) „Umowa” oznacza umowę sprzedaży bezgotówkowej paliwa dokonywanej w Polsce, zawartą pomiędzy Sprzedającym oraz Klientem, wraz z jej aneksami i załącznikami;
d) „Karta Flota” oznacza kartę wydaną przez Sprzedającego na rzecz Klienta oznaczona symbolem FLOTA PIEPRZYK, która uprawnia Klienta do nabywania Paliw w Punktach Sprzedaży, przy czym Karta Flota nie jest kartą płatniczą;
e) „PIN” oznacza osobisty numer identyfikacyjny przyporządkowany pojedynczej Karcie Paliw, który umożliwia potwierdzenie transakcji elektronicznej (potwierdzenie wydania),;
f) „Przedstawiciele Sprzedającego” oznacza pracowników zatrudnionych przez Sprzedającego lub któregokolwiek z jego partnerów;
g) „Punkty sprzedaży (Stacje Paliw)” oznacza miejsca prowadzone przez podmioty należące do Grupy Pieprzyk w których Sprzedający lub któryś z Partnerów oferują sprzedaż Paliwa, Towarów i Usług;
h) „Kierowca” oznacza osobę, której Klient przekazał Kartę Flota; czynności takiej osoby związane z używaniem Karty Paliw uważane są za czynności Klienta,
i) „Towary” oznacza towary, których sprzedaż jest oferowana w Punktach sprzedaży prowadzonych przez Przedstawicieli Sprzedającego lub Partnerów;
j) „Usługi” oznacza usługi, których świadczenie jest oferowane w Punktach sprzedaży prowadzonych przez przedstawicieli Sprzedającego lub Partnerów;
k) „Paliwa” oznacza paliwa płynne, dostępne w Punktach Sprzedaży (na Stacjach Paliw);
l) „Dokument zakupu” – faktura VAT lub nota obciążeniowa, wystawiana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; m) „Zbiorczy Dokument Zakupu” – wystawiana przez Sprzedającego na rzecz Klienta faktura VAT, obejmująca dokonane przy użyciu Karty Flota transakcje, na podstawie której Klient zobowiązany będzie uiszczać należności z tytułu dokonywanych przez siebie zakupów Towarów i Usług w danym okresie rozliczeniowym;
n) „Potwierdzenie zakupu (Potwierdzenie Wydania)” – wydruk z terminala sprzedającego lub kwit WZ potwierdzający wydanie (tankowanie) Paliw, Towaru i Usługi Klientowi lub wykonanie na jego rzecz Usługi; Potwierdzenie Wydania zawiera odpowiednio: datę, godzinę, ilość wydanego (tankowanego) Paliwa, Towaru i Usług, oraz cenę/wynagrodzenie.
o) „Limit” – oznacza maksymalną kwotę (określoną w Umowie) wyrażoną w złotych polskich, za jaką Klient lub Kierowca może nabyć Paliwa, Usługi i Towary, przy wykorzystaniu Karty Flota;
p) „Portal” – internetowy serwis informacyjny oferujący usługi pozwalające na zarządzanie flotą Klienta w ramach podpisanej Umowy. Portal przeznaczony jest dla zamkniętej grupy użytkowników, którzy podpisali Umowę ze Sprzedającym. Portal dostępny w sieci Internet pod adresem http://klient.pieprzyk.pl.
2. Tytuły rozdziałów w niniejszym Regulaminie zostały zastosowane jedynie w celu ułatwienia wyszukiwania poszczególnych treści przyporządkowanych do danych jednostek redakcyjnej. Tytuły rozdziałów nie stanowią podstaw wykładni zapisów niniejszego Regulaminu.
§ 2. Sprzedaż Bezgotówkowa
1. Regulamin dotyczy zakupu Paliw, Towarów i Usług na Punktach Sprzedaży drogą transakcji bezgotówkowych, rejestrowanych przy pomocy Kart Flota, po których następuje uregulowanie należności przez Klienta.
2. Klient reguluje swoje zobowiązania za Paliwa, Towary i Usługi na podstawie Zbiorczych Dokumentów Zakupu wystawionych na niego przez Sprzedającego.
§ 3. Korzystanie z Kart Paliw i Portalu FLOTA
1. Z zastrzeżeniem dalszych postanowień Regulaminu, Karty Flota dostarczone Klientowi przez Sprzedającego upoważniają Klienta, po przedstawieniu Karty Flota uprawnionemu Przedstawicielowi Sprzedającego do nabywania, Paliw, Towarów i Usług dostępnych w Punktach sprzedaży administrowanych przez przedstawicieli Sprzedającego.
2. Klient uprawniony jest do otrzymania w Punktach Sprzedaży (Stacjach Paliw) Paliwa w ilości limitowanej ilością posiadanych Kart Flota oraz wartością Limitu.
3. Klient zobowiązuje się do:
a) zapłaty wynagrodzenia zgodnie z postanowieniami Umowy oraz niniejszego Regulaminu;
b) udzielania niezwłocznych odpowiedzi we wszystkich kwestiach kierowanych do niego przez Sprzedającego dotyczących Karty Flota;
c) zawiadomienia Sprzedającego o utraceniu, zniszczeniu lub awarii Karty Flota;
d) zaznajomienia Kierowcy z zasadami organizacji i korzystania z Karty Flota;
e) przedstawienia Karty Flota Sprzedającemu do wymiany, oględzin lub ekspertyzy na każde żądanie Sprzedającego; f) informowania Sprzedającego o utracie, uszkodzeniu, awarii
lub jakiejkolwiek nieprawidłowości w funkcjonowaniu Karty Flota;
g) nieusuwania elektronicznych technicznych zabezpieczeń Karty Flota oraz ingerowania lub jakiejkolwiek modyfikacji danych zapisanych na Karcie Paliw.
4. Klient uzyskuje bezpłatny dostęp do Portalu poprzez indywidualny login i hasło. Dane dostępu są przesyłane na wskazany przez Klienta adres e-mail. Podane przez Klienta dane korespondencyjne służące wymianie informacji elektronicznych są danymi przedsiębiorstwa użytkownika. Klient otrzymując dostęp do Portalu wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych w formie elektronicznej przez Sprzedającego, a także ich wykorzystywanie do celów komercyjnych, w szczególności poprzez przesyłanie informacji handlowych i innych informacji marketingowych przez Sprzedającego w formie mailingu, które będą kierowane na adres e-mail wskazany przez Klienta.
5. Klient zobowiązany jest do informowania w formie pisemnej Sprzedającego o każdej zmianie swojego adresu lub siedziby oraz innych danych przedsiębiorstwa i kontaktowych w formie pisemnej lub mailowej.
§ 4. Dostarczanie Kart Flota
1. Karty Flota zostaną wydane Klientowi niezwłocznie po zawarciu Umowy za opłatą wskazaną w aktualnym cenniku Sprzedającego. 2. Klient będzie zobowiązany do uiszczania pozostałych opłat określonych w aktualnym cenniku Sprzedającego.
3. Wraz z Kartami Flota Klient otrzyma od Sprzedającego numer PIN dla każdej dostarczonej mu Karty Flota. Klient zapewni, aby Kierowcy utrzymywali wszystkie numery PIN w tajemnicy i nie ujawniali ich innym osobom. Odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku nieprzestrzegania zasad, o których mowa w zdaniu poprzednim obciąża wyłącznie Klienta.
4. Karty Flota nie można wykorzystywać po upływie okresu jej ważności.
§ 5. Identyfikowanie Klienta i potwierdzanie transakcji 1. Karta Flota umożliwia weryfikację aktualnej wysokości Limitu przed transakcją oraz służy do potwierdzania zawarcia transakcji zakupu Paliw, Towarów i Usług dokonywanych przez Klienta w Punktach sprzedaży (Stacjach Paliw) prowadzonych przez podmioty należące do Grupy Pieprzyk.
2. W celu sprawdzenia aktualnej wysokości limitu przed transakcją Klient lub Kierowca sprawdzi wysokość limitu poprzez
wprowadzenie swojego numeru PIN do czytnika (w przypadku elektronicznej Akceptacji Kart).
3. Transakcja może być dokonana jedynie do wysokości aktualnego limitu. W przypadku, gdy cena zakupionego towaru przewyższa Limit, to transakcja ta zostanie zaksięgowana do wysokości mieszczącej się w limicie jako transakcja bezgotówkowa, natomiast w pozostałej części zapłata odbędzie się na zasadach ogólnych za pomocą gotówki lub karty płatniczej. Jeżeli użytkownik Karty Flota wyczerpał uprzednio Limit w całości, to transakcja zostanie rozliczona wyłącznie na zasadach ogólnych. Powyższe uregulowanie znajduje zastosowanie do wszystkich Towarów i Usług objętych stosowaniem Kart Flota.
4. W celu stwierdzenia tożsamości Klienta lub Kierowcy, potwierdzi on dokonaną przez siebie transakcje poprzez wprowadzenie swojego numeru PIN do czytnika (w przypadku elektronicznej akceptacji Karty Flota). Każda transakcja dokonana przez Klienta zostanie potwierdzona dokumentem Potwierdzenie Wydania. Przedstawiciele Sprzedającego, będą mieli prawo potwierdzenia tożsamości okaziciela Karty Flota poprzez wgląd do dokumentu
stwierdzającego jego tożsamość.
5. Sprzedający i jego Przedstawiciele nie będą zobowiązani do przeprowadzania innych niż wymienione w niniejszym paragrafie czynności zmierzających do weryfikacji tożsamości Kierowcy.
6. Sprzedający zastrzegają sobie prawo do wyłącznego decydowania o wycofaniu w dowolnym czasie jakichkolwiek Paliw, Towarów lub Usług, w odniesieniu, do których można stosować Karty Flota.
§ 6. Utrata Karty Flota
1. Klient jest odpowiedzialny za bezpieczne przechowywanie wszystkich wydanych mu Kart Flota i za należyte z nich korzystanie w sposób zgodny z postanowieniami Umowy i niniejszego Regulaminu.
2. W przypadku utraty, kradzieży lub zniszczenia Karty Flota, Klient zobowiązany będzie do natychmiastowego, samodzielnego zastrzeżenia karty na stronie internetowej Portalu oraz zawiadomienia o tym Sprzedającego w drodze rozmowy telefonicznej pod numerem telefonu 655 461 212 (infolinia jest otwarta w godzinach od 7:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) lub wiadomości elektronicznej przesłanej na adres flota@pieprzyk.pl.
3. Sprzedający zablokuje Kartę Flota niezwłocznie po otrzymaniu od Klienta żądania jej zastrzeżenia, nie później jednak niż w terminie 24 godzin od jego wpłynięcia.
4. Klient będzie zobowiązany do zapłaty za wszystkie Paliwa, Towary i Usługi nabyte przy wykorzystaniu Karty Flota, która zostanie skradziona, przywłaszczona bądź użyta przez inną nieuprawnioną osobę trzecią, aż do momentu jej zablokowania przez Sprzedawcę.
5. Po pisemnym zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu i pod warunkiem spełnienia innych wymogów określonych w Regulaminie, Klient, na swoje żądanie, otrzyma zamienną Kartę Flota (oznaczoną takimi samymi danymi Klienta, jak Karta Flota skradziona, zniszczona lub w inny sposób utracona) wraz z nowym numerem karty i nowym numerem PIN. Za wydanie zamiennej Karty Flota obowiązuje opłata zgodna z aktualnym cennikiem Sprzedającego.
6. Klient będzie zobowiązany do ujawnienia Sprzedającemu wszystkich posiadanych przez siebie informacji dotyczących okoliczności utraty lub nienależytego wykorzystania Karty Flota, zaś Sprzedający będzie uprawniony do przekazania tych informacji właściwym w ocenie Sprzedającego podmiotom, w tym organom ścigania.
§ 7. Ceny
1. Jeżeli Umowa nie stanowi inaczej, sprzedaż Paliw, Towarów oraz Usług dokonywana na rzecz Klienta posługującego się Kartą Flota, będzie fakturowana przez Sprzedającego w oparciu o ceny wskazane w Potwierdzeniu zakupu (Potwierdzeniu Wydania).
2. Klient posiadający upust cenowy w postaci formuły zależnej od cen hurtowych producenta paliw PKN ORLEN, przyjmuje do wiadomości fakt, iż aktualizacja cen następuje po opublikowaniu nowych cen na stronie internetowej https://www.orlen.pl/pl/dla
biznesu/hurtowe-ceny-paliw. Sprzedawca aktualizować będzie ceny o godzinie 7:00 w dniu publikacji przez PKN ORLEN. 3. Klient będzie zobowiązany do zapłaty za wszelkie Paliwa, Towary lub Usługi nabyte przy wykorzystaniu Kart Flota wydanych Klientowi, w terminie określonym w Umowie.
§ 8. Fakturowanie i płatności
1. Sprzedający będzie wystawiał Klientowi zbiorcze Dokumenty zakupu, (z częstotliwością zgodną z warunkami Umowy) oparte na sumie zakupów Paliw, Towarów i Usług dokonanych przez Klienta na podstawie Umowy. Zbiorcze Dokumenty zakupu wystawiane przez Sprzedającego na Klienta będą opiewały na walutę polska.
2. Zapłatę uważa się za dokonaną z chwilą wpływu sumy wskazanej w zbiorczym Dokumencie zakupu na rachunek bankowy Sprzedającego.
3. W przypadku przekroczenia terminu płatności, Klient zobowiązany będzie do zapłaty odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki.
§ 9. Metody płatności
1. Klient wybiera sposób opłacania Karty Floty spośród następujących metod:
a) płatność gotówkowa – dokonywana z dołu za dany okres rozliczeniowy w Punkcie sprzedaży (Stacje Paliw),
b) płatność kartą płatniczą – dokonywana z dołu za dany okres rozliczeniowy w Punkcie sprzedaży (Stacje Paliw),
c) przelew bankowy – dokonywany z dołu na wskazany w Umowie lub fakturze VAT numer rachunku bankowego Sprzedającego,
d) szybki przelew – dokonywana z góry płatność elektroniczna w systemie karty przedpłaconej (prepaid) za pośrednictwem zewnętrznego podmiotu.
2. Szybkie przelewy na rzecz Sprzedającego obsługuje: Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych ESERVICE sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
ul. Jana Olbrachta 94, 01-102 Warszawa;
NIP: 1181477610; KRS: 0000490970,
której zakres i sposób działania uregulowany jest w odrębnych aktach prawnych w tym w regulaminach ESERVICE sp. z o.o. 3. Metoda płatności szybkiego przelewu możliwa jest wyłącznie w systemie karty przedpłaconej (prepaid). Nie jest możliwe opłacenie wierzytelności z dołu – za towary już zakupione przy użyciu Karty Floty.
4. Kwota wpłacona metodą szybkiego przelewu stanowi jednocześnie Limit Karty Floty w danym okresie rozliczeniowym, przy czym może być on powiększany kolejnymi wpłatami przedpałacowymi.
§ 10. Rozwiązanie Umowy
1. Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze Stron bez podania przyczyn, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia. Skutek wypowiedzenia w postaci rozwiązania Umowy następuje w ostatnim dniu miesiąca w którym upływa okres wypowiedzenia.
2. Klient nie może bez podania przyczyny rozwiązać umowy w okresie trzech miesięcy liczonych od dnia zawarcia Umowy. 3. Sprzedający może rozwiązać Umowę ze skutkiem
natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Klienta warunków Umowy lub niniejszego Regulaminu.
4. Wypowiedzenie Umowy wymaga – pod rygorem nieważności – formy pisemnej.
5. Za moment doręczenia wypowiedzenia uznaje się chwilę: a) osobistego doręczenia oświadczenia drugiej stronie, b) doręczenia przesyłki poleconej przez operatora pocztowego na adres wskazany w Umowie,
c) upływu ostatniego dnia okresu awizowania przesyłki poleconej nadanej na adres wskazany w Umowie.
6. Na pisemne życzenie Klienta skierowane na adres Sprzedającego poszczególne lub wszystkie jego Karty Flota zostaną wycofane z użycia.
7. Niezwłocznie po rozwiązaniu Umowy, Sprzedający zablokuje korzystanie z Kart Flota przez Klienta, a Klient zwróci
Sprzedającemu (listem poleconym) wszystkie dostarczone mu Karty Flota. Klient będzie ponosił odpowiedzialność za dokonanie płatności z tytułu zakupu paliw, Towarów lub Usług nabytych przy użyciu Kart Flota aż do momentu zwrócenia ich Sprzedającemu.
8. W przypadku rozwiązania Umowy z przyczyny leżącej po stronie Klienta, wszystkie wierzytelności Sprzedającego wobec Klienta wynikające z Umowy stają się wymagalne z chwilą rozwiązania Umowy.
§ 11. Odpowiedzialność
1. Klient jest zobowiązany do pokrycia wszelkich szkód poniesionych przez Sprzedającego bezpośrednio lub pośrednio w związku z lub w wyniku:
a) nierzetelności zawartego w Umowie oświadczenia, dotyczącego podatku VAT,
b) nienależytego lub sprzecznego z Regulaminem posługiwania się Kartami Flota przez Klienta, Kierowców lub pracowników Klienta.
2. Klient będzie odpowiedzialny na zasadach ogólnych za inne niż określone w ust. 1 niniejszego paragrafu działania lub zaniechania własne lub innych podmiotów, (za które jest odpowiedzialny na mocy Umowy, Regulaminu lub przepisu prawa) stanowiące niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień Umowy lub niniejszego Regulaminu.
§ 12. Przenoszenie praw i obowiązków
1. Sprzedający ma prawo zlecać wykonywanie któregokolwiek ze swoich obowiązków wynikających z Umowy lub z Regulaminu innemu podmiotowi, na co Klient wyraża zgodę poprzez podpisanie Umowy.
2. Klient nie może przenosić całości lub części praw i obowiązków wynikających z Umowy oraz niniejszego Regulaminu na osobę trzecią bez zgody Sprzedającego wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Sprzedający może powierzyć wykonanie całości lub części czynności wchodzących w zakres przedmiotu Umowy wybranemu przez siebie podmiotowi trzeciemu, bez konieczności uzyskania pisemnej zgody Klienta.
§ 13. Przerwa techniczna
Sprzedający zapewnia Kupującemu ciągłość zakupów. Przerwa techniczna w funkcjonowaniu kart flotowych może nastąpić z przyczyn niezależnych od Sprzedającego lub może zostać zaplanowana. Informacja o przerwach zostanie przekazana Kupującemu na portalu internetowym oraz w punktach sprzedaży paliw.
§ 14. Zmiany Regulaminu
1. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Umowy lub Regulaminu, wszelkie jego zmiany wymagają dla swej ważności zachowania formy pisemnej.
2. Zmiana Regulaminu może nastąpić także w ten sposób, że Sprzedający za pomocą listu poleconego wysłanego na adres Klienta przedstawi treść proponowanej zmiany. W terminie 7 dni od otrzymania takiego zawiadomienia Klient będzie miał prawo odmowy wyrażenia zgody na zaproponowaną zmianę Regulaminu. Zaniechanie ustosunkowania się do propozycji w terminie 7 dni od jej doręczenia będzie równoznaczne z wyrażeniem zgody na zaproponowaną zmianę Regulaminu.
3. Odmowa wyrażenia zgody na zaproponowaną w trybie ust. 2 niniejszego paragrafu zmianę Regulaminu będzie jednocześnie równoznaczna z wypowiedzeniem przez Klienta Umowy w trybie § 10 ust. 1 Regulaminu. W tym okresie nie wejdą w życie zmiany objęte odmową, skutkującą wypowiedzeniem Umowy.
§ 15. Prawo właściwe
Niniejszy Regulamin, Umowa oraz czynności związane ze sprzedażą Towarów i Usług podlegają prawu polskiemu.
§ 16. Rozstrzyganie sporów
Wszystkie spory lub różnice zdań pozostające w związku z Regulaminem i Umową będą rozwiązywane w drodze polubownej, gdyby jednak nie udało się rozstrzygnąć sporu polubownie w ciągu 30
dni od momentu otrzymania przez jedną ze stron Umowy formalnego żądania rozstrzygnięcia sporu, strony Umowy poddadzą rozstrzygnięcie przed właściwy dla Sprzedającego Sąd Powszechny.
§ 17. Wejście w życie
Regulamin staje się wiążący dla Stron z chwilą zawarcia Umowy i stanowi jej integralną część.